Wystartowała kampania społeczna „Wypalenie Zawodowe na Celowniku” organizowana przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Angelini Pharma Polska. Do grona partnerów projektu – Provident Polska oraz British American Tobacco Polska, dołączył Instytut One – Zdrowie i Harmonia. Chcąc wspierać organizacje, które pragną proaktywnie budować przyjazne środowisko pracy i wprowadzać odpowiedzialną kulturę emocji zorientowaną na zdrowie, w tym zdrowie psychiczne z przyjemnością angażujemy się w tego typu inicjatywy. Pomysłodawcy akcji chcą swoimi działaniami podnieść świadomość problemu, jakim jest wypalenie zawodowe oraz promować dobre praktyki w zakresie dbałości o zdrowie psychiczne pracowników i zapobiegania syndromowi wypalenia zawodowego, a tematyka ta i jej znacząca rola w zakresie poprawy dobrostanu pracowników wpisuje się w misję Instytutu One. Swoją wiedzą i doświadczeniem będziemy wspierać planowane działania.
Problematyka ochrony zdrowia psychicznego, w tym zjawisko wypalenia zawodowego, zyskało szczególnie na aktualności w 2020 r. w kontekście pandemii COVID-19, gwałtownego upowszechnienia pracy zdalnej, a także pogorszenia bezpieczeństwa zawodowego pracowników. W tym czasie wiele osób straciło cenny work-life balance, zatarta została granica między życiem prywatnym a zawodowym. W 2019 WHO zaktualizowało wersję Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-11, w której wyszczególniono wypalenie zawodowe jako stan chorobowy. Pojęcie wypalenia zawodowego zostało zdiagnozowane już w połowie lat 70. przez psychiatrę Herberta J. Freudenbergera, który użył określenia wypalenie do oznaczenia stanu wyczerpania jednostki spowodowanego nadmierną ilością zadań. Konsekwencje wypalenia zawodowego są bardzo szerokie i mają wpływ nie tylko bezpośrednio na jednostkę, lecz także na otoczenie, w którym ona funkcjonuje. Najbardziej charakterystyczne i zauważalne to: spadek jakości pracy, zaburzenia nastroju, dolegliwości psychosomatyczne.
Pomysłodawcy kampanii „Wypalenie Zawodowe na Celowniku”, której partnerem jest Instytut One, aby podkreślić wagę problemu ustanowili 14 września jako Dzień Walki z Wypaleniem Zawodowym. Ma on na celu uświadomienie pracodawcom skali zjawiska oraz wezwanie do zadbania o właściwą kulturę pracy wspierającą zdrowie psychiczne pracowników. Na potrzeby kampanii zostanie zorganizowany cykl webinarów z gośćmi specjalnymi, powstaną także materiały edukacyjne i badawcze, które mają na celu edukowanie menedżerów i pracowników na temat zjawiska wypalenia zawodowego i jego wpływu na zdrowie psychiczne jednostki, rynek pracy i efektywne funkcjonowanie firm, a także promowanie dobrych praktyk w zakresie dbałości o zdrowie psychiczne pracowników.
Dołącz do nas i otrzymuj powiadomienia i newsy na temat Instytutu One.
KONTAKT
one@instytutone.pl
Instytut One Sp. z o. o.
ul. Fabryczna 9 lok. 3
00-446 Warszawa
NIP: 7011019627
Regon: 0000882376
Copyright Instytut One © 2022 – All Rights Reserved.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |